Вежі, потяги і цілі міста, мабуть, важко знайти більш простий за формою і настільки багатий можливостями для ігор і розвитку матеріал, як кубики. Будувати, руйнувати, відновлювати - чудова можливість володіти ситуацією і приймати рішення. Будівництво йде щосили, кубик за кубиком, такі нескладні, але результативні дії і море задоволення для юного творця.
Мабуть, вже дід його діда взгромождал один на одного повновагі дерев'яні кубики, висунувши від старанності кінчик язика. У свою чергу, трирічний Єгор невтомно возиться зі своїми кубиками різних форм і відтінків. Він захоплений будівництвом, як більшість дітей його віку, у всі часи. Навіть в епоху хитромудрих іграшок, які потребують інструкції по застосуванню, ніщо не замінить ці добре знайомі кубики, з якими так вправно і впевнено управляється маленький будівельник. Конструктор універсальний, він дозволяє втілювати безліч ідей, підкоряючись бажанням і фантазіям дитини. Відчайдушно борсатися з кубиками, діти розвивають спритність і точність рухів, пізнають просторові відношення, планують і реалізують, проявляють наполегливість і цілеспрямованість. Гра з конструктором стимулює уяву і, звичайно, доставляє величезне задоволення.
Знайомство з конструктором потрібно почати з декількох кубиків, цеглинок, гуртків різного кольору. Сидячи на підлозі, малюк бере фігурки одну за одною, наче зважуючи і вимірюючи їх своїми ручками. Потім він намагається поєднувати елементи, підбираючи один під інший, знаходячи стійкі поєднання. Ведений сенсорним задоволенням, одержуваним від різноманітності форм і кольорів, він засвоює гру на льоту. Спочатку він будує навмання, отримуючи задоволення від своїх дій і новизни. Але незабаром, освоюючись з формами та обсягами, починає помічати, що конструкція, в якій маленький кубик знаходиться зверху великого, стійка, а якщо навпаки - валка. Перегляньте матеріал за постиланням ось тут. Крок за кроком його просторове уявлення стає все більш досконалим, і він набуває силу і спритність, необхідну для будівництва з з'єднаних елементів конструкторів, таких як Лего або Дупло. Освоєння більш міцних і складних конструкцій - це своєрідний старт нового сенсомоторного досвіду. Підбираючи один до одного та з'єднуючи деталі, діти вчаться подумки маніпулювати предметами, звіряючи їх, оцінюючи їх розмір і форму. Розвиток просторового мислення дуже важливо для знайомства зі своїм тілом: його схемою і положенням у просторі. Помічено, що багато хлопчики віддають пріоритет зведення високих споруд. Вони обожнюють будувати вежі, в той час як дівчатка воліють будувати в ширину. Мабуть, кожному підлозі властива своя манера займати місце в просторі.
Що малюки вміють робити свої роки:
12-14 місяців: малюк здатний користуватися своєю рукою як щипцями, протиставляючи великий палець іншим. Його окорухових координація розвинена настільки, що він може поставити один кубик на інший.
18 місяців: його рухи стають чіткіше і стриманіше. Він може збудувати чотири кубика у висоту.
2 роки: групує елементи різними способами. Він вже більше не задовольняється нагромадженням одного кубика на інший, а здатний збудувати в лінію три або чотири кубика, щоб вийшов поїзд. У цьому віці можна запропонувати йому Лего з великими деталями.
2,5 року : здатний побудувати високу вежу з 8 і більше кубиків.
3 роки: починає розробляти свої власні проекти. Поки це будівлі-імітації того, що він бачить навколо.
4 роки: віддає свої таланти будівельника у владу уяви. Тепер він будує для того, щоб збагатити світ гри.
6 років: розвивається абстрактне мислення дає йому можливість створювати більш складні і химерні конструкції.